POLITYKA PRYWATNOŚCI RATYŃSKI DESIGN & BUILD

I. Postanowienia ogólne:

  1. Niniejsza polityka prywatności ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla Klientów. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania na stronie internetowej plików Cookies oraz narzędzi analitycznych.
  2. Administratorem danych osobowych jest Ratyński Design & Build spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Starzyńskiego 1/10B, 66-400 Gorzów Wielkopolski, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, dla której Sąd Rejonowy w Zielonej Górze, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego prowadzi akta rejestrowe pod numerem KRS: 0000566798, posiadająca NIP:5993176326, oraz numer statystyczny REGON: 361988500.
  3. Niniejsza Polityka prywatności stanowi wypełnienie obowiązku informacyjnego spoczywającego na Administratorze zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (dalej jako „RODO”).
  4. Administrator nie wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, w związku z tym, że nie jest do tego zobowiązany przepisami prawa.
  5. Z administratorem danych można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych lub korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych poprzez adres email: biuro@ratynski.com.pl lub pisemnie na adres: Ratyński Design & Build sp. z o.o. ul. Starzyńskiego 1/10B, 66-400 Gorzów Wielkopolski.
  6. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
    a. przetwarzane zgodnie z prawem;
    b. zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
    c. merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
    d. przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz
    e. przetwarzane  w  sposób  zapewniający  odpowiednie  bezpieczeństwo  danych osobowych,  w  tym  ochronę  przed niedozwolonym  lub  niezgodnym  z  prawem  przetwarzaniem  oraz  przypadkową  utratą,  zniszczeniem  lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.

II. Słowniczek pojęć:

  1. Cookies – dane informatyczne, a w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach za pośrednictwem, których Klient korzysta ze strony internetowej Realizatora
  2. Dane osobowe – informacje odnoszące się do osoby fizycznej, tj. imię, nazwisko, płeć, PESEL lub data urodzenia (w przypadku braku numeru PESEL), numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania;
  3. Realizator – Ratyński Design & Build spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Starzyńskiego 1/10B, 66-400 Gorzów Wielkopolski, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, dla której Sąd Rejonowy w Zielonej Górze, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego prowadzi akta rejestrowe pod numerem KRS: 0000566798, posiadająca NIP:5993176326, oraz numer statystyczny REGON: 361988500
  4. Klient – osoba zainteresowana lub korzystająca z usług Realizatora lub współpracująca z Realizatorem
  5. Formularz kontaktowy – formularz skierowany do Klientów, znajdujący się na stronie www.ratynski.com.pl umożliwiający skontaktowanie się z Realizatorem
  6. Strona internetowa – strona internetowa Realizatora od adresem https://ratynski.com.pl/
  7. Urządzenie – elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Klient uzyskuje dostęp do Strony Internetowej
  8. Usługa – usługa świadczona przez Realizatora zgodnie z zakresem usług świadczonych w szczególności polegająca na kompleksowej realizacji inwestycji medycznych, aranżacji i projektowaniu przestrzeni, fit-out powierzchni komercyjnych

III. Zasady przetwarzania danych osobowych:

  1. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z przepisami RODO.
  2. Administrator stosuje wymagane przez przepisy prawa unijnego środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych i zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem przez osoby nieuprawnione, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów oraz zmianą, utratą lub zniszczeniem.
  3. Korzystanie z Usług Realizatora jest dobrowolne.
  4. Podanie danych osobowych przez korzystającego ze Strony Internetowej jest dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków:
    a. zawieranie umów z Administratorem – niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym na Stronie Internetowej i niniejszej Polityce prywatności niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy o świadczenie usług skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, której dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych;
    b. obowiązki ustawowe Administratora – podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
  5. Dane osobowe są przetwarzane w momencie przesłania formularza kontaktowego, kontaktu telefonicznego, wysłania wiadomości e-mail lub podania danych osobowych przez Klienta osobiście.
  6. Tylko niezbędne dane będą gromadzone do wywiązania się z Usługi.
  7. Dla prawidłowego wykonania Usługi konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier czy podmiot obsługujący płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
  8. Dane osobowe mogą być przekazywane przez Administratora do państwa trzeciego, przy czym Administrator zapewnia, że w takim przypadku odbywać się to będzie w stosunku do państwa zapewniającego odpowiedni stopień ochrony – zgodny z Rozporządzeniem RODO, a osoba której dane dotyczą ma możliwość uzyskania kopii swoich danych. Administrator przekazuje zebrane dane osobowe jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką prywatności.
  9. Dane, których cel przechowywania ustał są usuwane, a jeżeli istnieją inne ustawowe wymogi przechowywania danych, ich przetwarzanie jest ograniczane.
  10. Administrator z zastrzeżeniem ust. VIII poniżej, nie sprzedaje, nie udostępnia osobom trzecim danych osobowych bądź adresowych Klientów, bez ich wyraźniej zgody udzielonej w formie pisemnej bądź za pomocą poczty elektronicznej.
  11. Administrator udostępnia dane osobowe Klientów na wniosek sądu, prokuratury, policji lub innego organu prawnego.
  12. Klient może wnieść skargę do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

IV. Prawa osób, których dotyczą dane:

  1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
  2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  4. Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
  6. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowości danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki administratora danych związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej.
  7. Prawo do przenoszenia danych osobowych – otrzymania od Administratora danych osobowych Klienta, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, jeżeli Klienta dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany. Klient może przesłać te dane innemu Administratorowi danych lub żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
  8. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności, można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na Stronie Internetowej.

V. Pliki Cookies:

  1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) – są to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym Klienta i przeznaczone są do korzystania ze strony internetowej https://ratynski.com.pl/. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Klienta pliki Cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Operator Serwisu. Pliki Cookies zapisywane są na urządzeniu użytkownika przez przeglądarkę internetową podczas pierwszego wejścia na daną stronę internetową.
  3. Stosowane przez Administratora Cookies są bezpieczne dla urządzenia Klienta. Nie jest możliwe przedostanie się do Urządzeń Klientów wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Klienta i dostosować Stronę internetową indywidualnie do każdego z nich. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny z której pochodzą, czas przechowywania ich na Urządzeniu oraz przypisaną wartość.
  4. Przy każdym kolejnym połączeniu się Klienta z serwisem, Administrator ma możliwość ustalenia, że Klient już w przeszłości korzystał z Usług Medycznych i może dopasować swoją treść do niego.
  5. Strona internetowa stosuje dwa rodzaje plików Cookies:
    a. „sesyjne” (session cookies) – pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia platformy sprzedażowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
    b. „stałe” (persistent cookies) – pliki Cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.
  6. Pliki Cookies nie dają możliwości ustalenia i przechowywania danych osobowych Klienta. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików Cookies w urządzeniu końcowym Klienta.
  7. Administrator wykorzystuje Cookies w następujących celach:
    a. dostosowania zawartości Oferty do preferencji Pacjenta oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej,
    b. poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Strony internetowej, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki,
    c. optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych przez Administratora.
  8. Klient może samodzielnie i w każdym czasie usunąć pliki Cookies, jak również ustawić automatyczne blokowanie plików Cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej. Ograniczenia stosowania plików Cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej https://ratynski.com.pl/. Jeśli Klient nie chce otrzymywać plików Cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Możliwe jest także usunięcie lub zablokowanie takich plików.
  9. Administrator może korzystać na Stronie Internetowej z usług Google Analytics, czy Universal Analytics. Usługi te pomagają Administratorowi prowadzić statystyki i analizować ruch na Stronie Internetowej. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Strony Internetowej i analizie ruchu. Dane te mają charakter zbiorczy. Administrator korzystając z powyższych usług gromadzi takie dane jak źródła i medium pozyskania osób odwiedzających Stronę Internetową oraz sposób jej zachowania, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzano stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.
  10. Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania do Google Analytics informacji o jej aktywności na stronie Sklepu Internetowego – w tym celu można na przykład zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Ireland Ltd. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.

VI. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:

  1. Dane osobowe Klientów będą przetwarzane w następujących celach:
    a. marketing bezpośredni własnych usług i produktów będący prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
    b. udzielenie odpowiedzi na kontakt mailowy, telefoniczny, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 pkt f) RODO),
    c. badań analitycznych, polegających w szczególności na badaniu i analizie ruchu na naszej stronie internetowej w celu prowadzenia statystyk, który jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
    d. archiwalnych (dowodowych) na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, który jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
    e. ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
    f. badanie opinii i poziomu zadowolenia Klienta, który jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 pkt f) RODO).
  2. Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolne, brak zgody na komunikację marketingową nie może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego.

VII. Okres przechowywania danych osobowych:

  1. Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
  2. Dane Klientów będą przechowywane przez następujący okres:
    a. prowadzenie usługi newslettera – do momentu zrezygnowania z subskrypcji newslettera,
    b. dane związane z realizacją działań marketingowych – do momentu zgłoszenia sprzeciwu,
    c. dane związane z udzieleniem odpowiedzi na kontakt mailowy lub telefoniczny– do momentu prowadzenia korespondencji lub wycofania udzielonej zgody, chyba że dalsze przechowywanie danych uzasadnione jest nadrzędnym interesem Administratora, w postaci np. obrony przed ewentualnymi roszczeniami,
    d. prowadzenie statystyk – do momentu zgłoszenia sprzeciwu, nie dłużej jednak niż przez okres 50 miesięcy od czasu ostatniej aktywności Klienta na stronie internetowej
    e. cele archiwalne – przez okres niezbędny do realizacji tego celu
    f. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – przez okres niezbędny do realizacji tego celu,
    g. badanie opinii – przez okres niezbędny do realizacji tego celu.

VIII. Udostępnianie danych:

  1. Dane osobowe Klienta mogą być przekazywane podmiotom, którym Administrator powierza do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  2. Podmioty świadczące usługi dla Administratora mogą przechowywać dane Klientów poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takich sytuacjach dane Klientów będą przekazane wyłącznie do państw, które zapewniają adekwatny stopień ochrony, a do państw, które nie zapewniają adekwatnego stopnia ochrony, jedynie w przypadku zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń, w tym m.in. na podstawie standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską.

Zróbmy coś razem!

Projekt, aranżacja, realizacja

Ratyński Design & Build
Budynek Q11, ul. Starzyńskiego 1/10 B
66-400 Gorzów Wielkopolski, Poland